به نیازمندی من خوش آمدید

خریدقهوه و فروشگاه معتبر|پاسارگادتاباک

قهوه و تاریخچه قهوه :

قهوه نام نوعی نوشیدنی است که به واسطه بو دادن دان قهوه تولید می شود. این واژه شاید برایتان ناآشنا باشد، کافه یا کافا(kaffa) که عربی شده قهوه و نام شهری در اتیوپی است که گیاه قهوه ابتدا در آنجا روییده است. مردم اهل کفا به گیاه قهوه، بون می گویند. به گفته برخی عرب زبانان قهوه نام شرابی بوده است که با گذر زمان، نام این نوشیدنی شده است. ریشه واژه قهوه، قها می باشد که در گذشته نیز خوردن این نوشیدنی باعث بی اشتهایی می شده است (قها به معنی بی اشتهایی یا بی اشتها بودن است).
قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است. تقریبا می‌توان گفت نسبت به نوشیدنی‌های الکلی، صنعتی و گازدار، این نوشیدنی مصرف به مراتب بیشتری دارد. اما در مورد تاریخچه قهوه باید بگوییم که قهوه تاریخچه بسیار جالبی دارد. به تعبیری می‌توان گفت فرایند کشف این دانه بسیار جالب و خواندنی است.
قهوه ابتدا در قرن یازده پدیدار شد، کشف قهوه توسط یک چوپان اهل کشور اتیوپی صورت گرفت، زمانی که چوپان دید گوسفندانش با خوردن برگ‌های یک درخت خاص انرژی مضاعف گرفتند، این درخت را مورد بررسی قرار داد. پس از مدتی مردم همان قبیله میوه‌ های درخت را جمع کردن و از عصاره آن در غذاهای شان استفاده نمودن و متوجه تاثیر بر افزایش هوشیاری خود شدند و پس از چندین سال به صورت اولین نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفت و تا کنون نیز به همین شیوع مصرف شده است.کم کم و در قرن 14 میلادی قهوه رواج یافت و به شبه جزیره عربستان راه یافت و مصرف آن مانند روشی که از مردم اتیوپی آموخته بودند شروع شد، پس از مدتی درخت قهوه نیز برای مصرف مورد نیاز بود که در منطقه ای در کشور یمن کنونی درخت های ابتدایی در این منطقه کاشته شد سپس در قرن 15 میلادی قهوه به ترکیه نیز آورده شد و قهوه ترک نیز کار خود را در آن زمان آغاز کرد. ابتدا فقط در قصر سرو می‌شد ولی سپس جزو نوشیدنی های پرطرفدار افراد ثروتمند ترکیه لقب گرفت. به تدریج coffee در سراسر جهان رسوخ کرد و جزو پر طرفدار ترین نوشدنی ها قرار گرفت.

آشنایی با انواع قهوه :

قهوه روبوستا | Robusta
قهوه عربیکا | Arabica
قهوه سبز | Green Coffee
قهوه ترک | Turkish coffee
قهوه فرانسه|French coffee
قهوه اسپرسو
بسیاری از انواع قهوه که در کافه ها سرو می شوند بر پایه قهوه اسپرسو تهیه می شوند. اسپرسو با دستگاه های مخصوصی تهیه می شود و با افزودن شیر بخار داده شده، کف شیر و شکلات انواع مختلفی از قهوه آماده می شود. به این ترتیب، مهم ترین تفاوت این قهوه ها در ترکیبات اضافه شده به اسپرسو اولیه است.

انواع قهوه بر پایه اسپرسو :

اسپرسو | Espresso
دابل اسپرسو | Double Espresso
کافه امریکانو | Caffè Americano
کافه لاته | Café Latte
کاپوچینو | Cappuccino
ماکیاتو | Macchiato
فلت وایت | Flat White
موکا یا موکاچینو | Mochachino

خواص قهوه برای بدن و سلامتی :

پیشگیری از بیماری آلزایمر
محققان می‌گویند: مصرف قهوه ضمن کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر، از شدت بیماری می‌کاهد. بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، مصرف روزانه قهوه می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را به تاخیر بیندازد یا علائم بیماری را کاهش دهد.
تقویت کبد:
نوشیدن دو فنجان قهوه در روز از میزان آسیب ناشی از هپاتیت نوع C تا 13 درصد می‌کاهد. همچنین چهار فنجان قهوه در روز علائم بیماری کبد چرب را تا 24 درصد کاهش می‌دهد.
پیشگیری از سنگ صفرا و کلیه:
تنها موردی که شاید بتواند قهوه را به یک نوشیدنی مفید برای سنگ کلیه تبدیل کند، این است که مصرف قهوه باعث افزایش ادرار شده و از این رو میزان مایع قابل دفع از بدن را افزایش داده و ریسک تجمع سنگ کلیه را کاهش داده و باعث پاکسازی کلیه می شود.
پیشگیری از ابتلا به سرطان:
همونطور که گفته شد یکی از ویژگی قهوه ها است که خطر ابتلا به سرطان کبد رو کاهش می‌دهد. همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد. افرادی که روزانه ۴ تا ۵ فنجان قهوه می نوشند ۱۵ درصد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و ۴۰ درصد خطر ابتلا به سرطان کبد در این افراد کاهش پیدا خواهد کرد
کاهش خطر انسداد شریان های قلب:
به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پژوهش محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل نشان می‌دهد که این نوشیدنی نه تنها برای سلامت بدن مضر نیست حتی با تأثیر مثبت بر عملکرد شریان‌های مسدود شده و باز کردن مسیر عبور خون در آن‌ها از بروز آترواسکلروز که یکی از خطرناکترین عوامل بروز بیماری‌های قلبی است نیز جلوگیری می‌کند؛ حال آنکه بیشتر مردم قهوه را تنها به منظور تقویت عملکرد ذهنی خود مصرف می‌کنند. آترواسکلروز ناشی از تجمع پلاکت‌های خون در شریان‌ها است و می‌تواند با انسداد رگ‌ها جریان خون را محدود و منجر به بروز بیماری‌ها و حتی بروز سکته قلبی شود.
افزایش سوخت وساز بدن:
اگر دنبال کاهش وزن هستید سعی کنید قهوه بنوشید. ویژگی قهوه کاهش وزن است یکی از معدود مواردی که رابطه مستقیمی با سوزاندن چربی دارد کافئین است. این به این معنی نیست که به جای پیاده روی و ورزش فقط قهوه بنوشید. شما باید هر دو مورد رو همزمان با هم انجام بدین و این کار می‌تواند شما را شادتر و سالمتر نگه دارد.

عوارض و مضرات قهوه

افرادی که به طور مداوم یا بیش از اندازه قهوه مصرف می کنند به دلیل ترش کردن بامقدار کافئین موجود در قهوه مشکلات جدی ای به وجود آید.
این مشکلات عمده عبارتند از: برگشت اسید، سوزش قلب، بی خوابی، تپش قلب یا حساسیت به کافئین.
از دیگر عوارض مصرف قهوه میتوان به موارد زیر نیز اشاره نمود.
خطر آلرژی به کافئین
بی خواب
پوکی استخوان
فشار خون

راهنمای خرید قهوه: چه قهوه ای بخریم؟ چطور قهوه خوب را تشخیص دهیم؟

از مراکز معتبر خرید کنید.
قهوه‌های عالی و بسیار خوب هنگامی که به تنهایی خورده شوند طعم خوبی دارند. گرچه شیر و شکرمی‌تواند طعم یک قهوه متوسط را بهبود بخشد اما نمی‌تواند به طعم یک قهوه ضعیف کمک کند.

قهوه آسیاب شده عطر کمتری دارد.
اگر دنبال طعم خوبی از قهوه هستید هنگام خریدقهوه، دانه‌های قهوه را به انواع آسیاب شده آن ترجیح دهید. حتی بهترین قهوه‌ها که قبلا آسیاب شده باشد نمی‌تواند کیفیت قهوه تازه آسیاب شده را داشته باشد. برای این منظور توصیه می‌شود دانه قهوه را به میزان دلخواه بخرید و در هر نوبت آن را به میزان استفاده‌تان آسیاب کنید. برخی دستگاه‌های قهوه‌ساز این قابلیت را دارند که درون محفظه آن دانه قهوه را ریخته و دستگاه آن را آسیاب کرده و فنجانی از قهوه تحویل ‌دهد اما اگر دستگاه قهوه‌ساز شما ازنوع دیگری است باید دانه قهوه را خریداری کنید و از فروشنده بخواهید مقدار کمی از آن را آسیاب کرده و تحویل شما دهد.

با بررسی چند ویژگی می توان نسبت به خوب بودن قهوه اطمینان بیشتری پیدا کرد:
۱- قهوه ای را که دم آوری می کنید باید عطر و طعم مطبوعی داشته باشد.
۲- درست است که عده ای قهوه را با شکر و افزودنی ها مصرف می کنند اما یکی از نشانه های قهوه خوب این است که بتوان آن را بدون افزودنی هم میل کرد.
۳- در هنگام خرید مسئله ای که بسیار مهم است و می تواند قسمتی از خوب بودن قهوه را به ما نشان دهد تاریخ رست آن است. این تاریخ باید به زمان خرید، نزدیک باشد و باید به گونه ای تازگی دانه یا پودر قهوه احساس شود.
۴- قهوه ای که دم آوری کرده اید در ابتدا چون حرارت آن بالاست ممکن است بارزه های طعمی بد آن درک نشود. راه دیگر تشخیص قهوه خوب این است که وقتی قهوه تان سرد شد، طعم و مزه آن همچنان خوب باشد و بتوان آن را میل کرد.

ویژگی های قابل توجه دیگر یک قهوه مرغوب :

متخصصان پرورش قهوه کلمبیایی اعتقاد دارند هرچه اندازه دانه های قهوه بزرگ تر باشد، قهوه عطر و طعم بهتری خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می کنند اگر قرار است قهوه کامل بخرید، قهوه های دانه درشت را انتخاب کنیدرنگ تیره و طعم تلخ. اگر قهوه را آسیاب شده تهیه کردید، باید دقت کنید هنگام دم کردن، کمی روغن خوشبو پس بدهد و عطر و طعمی کاملا تلخ داشته باشد. رنگ قهوه های خالص، قهوه ای تیره و بسیار شفاف است اما قهوه هایی که ناخالصی دارند یا از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، طعم خاک یا خاک چوب می دهند و رنگشان هم قهوه ای روشن و کدر است.

خرید قهوه و فروشگاه معتبر :
صنعت امروزه قهوه در ایران جای هر ادعایی را خالی گذاشته است و دیگر نمی توان به یک یا دو برند اکتفا کرد رستینگ و بردنینگ دانه قهوه ایران بسیار گسترده و برگرفته از دانش روز دنیاست استفاده از ماشین آلات و دستگاه های رستینگ تخصصی قهوه ایران را در خاورمیانه زبان زد قرار داده است شاید گپ تولید ( فرآوری ) قهوه در ایران را بتوان بسته بندی قهوه شناخت قهوه و دنیای بی نظیر و خوش بو و طعم قهوه بازاری خاص را برای این کالا ایجاد کرده است.
رست قهوه تازه و با کیفیت از مزارع قهوه برزیل ، اتیوپی و پرو دست چین های پاسارگادتاباک برای قهوه فرانسه و قهوه اسپرسو می باشد و دانه برزیلی قهوه پاسارگادتاباک که برای رده تولید قهوه ترک استفاده می شود به قول عوام خامه بی نظیری می دهد که یک دهه نیازمندی قهوه دوست های تهران را فراهم کرده است.
فروشگاه خرید قهوه در تهران و دنیای قهوه را با پاسارگادتاباک با باریستای حرفه ای ماسترو رحیمی بهتر تجربه نمایید.
بررسی قهوه و ادوات قهوه و دنیای سلامتی و قهوه و آموزش های مفید مربوط به قهوه را در وب سایت قهوه پاسارگادتاباک با مقالات بی نظیر و به روز با پشتوانه علمی را مطالعه نمایید.