به نیازمندی من خوش آمدید

جراحی زیبايی نيمه‌ فانتزی بینی

   جراحي زيبايي نيمه‌فانتزي بيني به معني تلفيقي از جراحي طبيعي و جراحي فانتزي بر روي بيني است. بدين منظور، جراح تغييرات متوسطي بر روي بيني ايجاد كرده و قوس كوچكي بر  روي آن به  وجود مي‌آورد به طوري‌كه بيني بيش از حد عروسكي و فانتزي يا بيش از حد طبيعي نشود.

    جراحی زیبايی نيمه‌ فانتزی بینی از نوع نيمه فانتزي براي بيني‌هايي مناسب است كه استخواني باشند و از يك بافت و غضروف محكم و پوست نازك برخوردار باشند.

   افرادي كه پوست ضخيم، غضروف غير قابل انعطاف يا بيني گوشتي دارند، گزينه مناسبي براي جراحي زيبايي بيني نيمه‌فانتزي نيستند. مناسب‌ترين و بهترين گزينه براي آن‌ها، استفاده از جراحي بيني طبيعي است.

جراحی بینی بعد از بارداری

   برخي از خانم‌ها براي بيني خود به جراحي زيبايي احساس نياز مي‌كنند. حال اگر اين خانم‌ها باردار يا در شرف بارداري باشند، اين جراحي و عوارض آن چگونه خواهد بود؟

  يقيناً همه خانم‌ها مي‌دانند كه در دوران بارداري چنين جراحي‌ها بر روي رشد و سلامت جنين اثرات مخربي به جا مي‌گذارند مخصوصاً كه گزينشي باشند و لزوم و فوريتي به انجام‌شان نباشند. از اينرو آن را به بعد از بارداري موكول مي‌كنند تا در فرصتي مناسب از مزاياي جراحي بيني بعد از بارداري برخوردار شده و از زيبايي چهره خود لذت ببرند. ولي موضوع اين است كه اين سؤال و اين ذهنيت براي اين خانم‌ها به وجود مي‌آيد كه جراحي زيبايي بيني، قبل و بعد از بارداري چگونه خواهد بود؟

   در اين مورد بايد گفت براي قبل از بارداري محدوديتي وجود ندارد و بعد از جراحي مي‌توانند براي بارداري برنامه‌ريزي و اقدام كنند. ولي يقيناً براي جراحي بيني در حين بارداري و جراحي زيبايي بيني بعد از بارداري، محدوديت‌هاي زيادي وجود دارد؛ چرا كه بارداري و جراحي بيني به لحاظ مراقبت و مصرف داروها، اثر متقابل بر يكديگر دارند.  

   انجام جراحي زيبايي بيني در دوران بارداري كاملاً ممنوع است ولي جراحي بيني بعد از بارداري، پس از گذشت چند ماه امكان‌پذير است به شرطي كه تا مدتي براي كودك خود از شير مادر ذخيره كرده‌باشيد؛ زيرا داروهاي بيهوشي و داروهايي كه پس از جراحي مصرف مي‌شوند، قطعاً وارد شير خواهند شد و بر روي سلامت كودك اثرات نامطلوب خواهند داشت. ضمن آنكه لازم است به لحاظ جسمي و روحي كاملاً براي اين جراحي انتخابي آمادگي داشته‌باشيد. براي اطلاع از بهترين زمان براي جراحي زيبايي بيني بعد از بارداري  با  پزشك خود مشورت كنيد.

درمان شكستگی بينی

   آسيب‌ديدگي و شكستگي بيني يكي از عارضه‌هايي است كه بيشتر در مردان 15 تا 30 ساله رخ مي‌دهد. شكستگي در اين سنين به شكل جابجايي استخوان و در سنين ميان‌سالي به شكل خرد شدن استخوان بيني است. اين عارضه مي‌تواند در ورزش، در تصادف، در سوانح، در مسابقات يا  هر رويداد ديگري به وجود آيد ولي آنچه مسلم است، اين است كه اين تغييرات نامطلوب هم تنفس را دشوار مي‌سازد و هم ظاهر نازيبايي به فرد مي‌دهد و از اينرو بيمار ناگزير از جراحي زيبايي بيني  به منظور درمان شكستگي بيني خود است.

    بنابراين لازم است جراح زيبايي مشكل بيمار را با توجه به ماهيت و ميزان آسيب‌ديدگي، از بين  ببرد و شكستگي را درمان كند. شكستگي مي‌تواند شامل ترك‌خوردگي يا شكستگي كامل استخوان‌ها و غضروف‌هاي بيني باشد كه  با توجه به ماهيت نرم‌تر و انعطاف‌پذيري  بيشتر غضروف، سپتوم يا  تيغه بيني بيشتر دچار شكستگي مي‌گردد.

    از آنجايي‌كه بيني عضو برجسته و نمايان صورت است كه به هيچ شكلي محافظت نشده ولي در زيبايي ظاهري اثر زيادي دارد، لازم است جراحي زيبايي بيني بر روي صورت بيمار صورت گيرد تا هم ظاهر زيبايي  به بيمار بدهد و هم مشكلات تنفسي او رفع شود.

   علائم شكستگي بيني شامل خون‌ريزي، تورم، بدشكلي بيني، ترك‌خوردگي، حساسيت به لمس، انسداد حفره‌هاي بيني در يك يا هر دو حفره، كبودي زير چشم مي‌باشد كه پزشك به وسيله معاينات باليني، معاينه تقارن بيني، پرسش از بيمار و گاهي عكس‌برداري به تشخيص مي‌پردازد. قبل از هر گونه اقدام به درمان شكستگي بيني و جراحي، برخي آزمايش‌ها لازم و ضروري‌اند.