به نیازمندی من خوش آمدید

قیمت خرید گوسفند زنده چند قلوزا

گوسفندان ژنرال یا گوسفندان زنده چند قلوزا می توانند به طور همزمان چند بره را زایش کنند. این گوسفندان دارای نژادهای مختلفی می باشند. در هنگام خرید دام زنده قیمت گوسفند چندقلوزا نسبت به دیگر نژادها بسیار بالاتر است. ولی این گوسفندان برخلاف قیمت بالایی که دارند از نظر سود دهی و نگهداری خیلی به صرفه هستند. چندقلوزایی این گوسفندان باعث شده که دامداران علاقه خاصی به پرورش و نگهداری این نژاد دام داشته باشند چون می دانند که با نگهداری و پرورش این نژاد می توانند در عرض دو سال تعداد دام های خود را به نحو چشمگیری افزایش دهند.

البته باید این نکته را ذکر کنیم که چندقلوزایی گوسفندان با استفاده از جیره فلاشینگ امکانپذیر می باشد؛ و دامداران برای اجرای این روش اول باید با یک دامپزشک هماهنگ کنند تا مطمئن شوند که گوسفندان آنها سلامت هستند و به هیچ عنوان برای این روش از گوسفند بیمار استفاده نکنند چون امکان همه گیر شدن و سرایت بیماری به گوسفندان دیگر ممکن می شود.

قیمت خرید گوسفند زنده چند قلوزا

کسانی که به دنبال خرید گوسفند زنده چند قلوزا می باشند باید اول در مورد انواع نژادها و ژن های آنها اطلاعات خوبی بدست بیاورند و بعد اقدام به خرید کنند. چون این کار باعث می شود که بهترین نژاد و بهترین گوسفند ژن دار را انتخاب کنند تا با زایش دو و سه قلوزا تعداد دام های آنها در عرض دو سال افزایش زیادی داشته باشد و به سود زیادی دست پیدا کنند.

بهترین نژاد گوسفند زنده چند قلوزا
گوسفند زنده چند قلوزا دارای نژادهای مختلفی است که انتخاب بهترین نژاد آن باعث افزایش زایش در گله می شود و همین امر موجب افزایش سود دهی برای صاحبان دام زنده می شود. این نژادهای برتر عبارتند از:

۱-گوسفند رومانف
این نوع نژاد گوسفند زنده چند قلوزا بهترین نژاد آن در سطح دنیا می باشد. گوسفند رومانف یک نژاد خالص به حساب می آید که رکورد زایش نه بره را نیز دارد.
مشخصات آنها عبارت است از:
-وزن میش بالغ 70-80 کیلوگرم
-وزن قوچ بالغ 80-90
-افزایش وزن روزانه (بره های سه قلو و بیشتر):254 گرم
-بلوغ زودرس در سن سه تا چهار ماهگی
-میانگین چندقلوزایی: بالاترین نرخ چندقلوزایی گوسفند در جهان دویست و هشتاد و نه درصد می باشد.
-قوچ این نژاد در هفته دهم تا بیستم آمادگی جفت گذاری با بیشتر از هشتاد میش از این نژاد را دارد.

۲-گوسفند سافولک
گوسفند زنده چند قلوزا نژاد سافولک از تلاقی میان قوچ های Southdown و میش های Norfolk به وجود آمده اند. از ویژگی های بارز این نژاد رشد سریع بره های آنها می باشد.
مشخصات آنها عبارت است از:
-وزن میش 75-90 کیلوگرم
-وزن قوچ بالغ 125-135 کیلوگرم
-افزایش وزن روزانه:30-70 روزگی:400 گرم
-افزایش وزن روزانه نرهای دوقلو:296 گرم
-P.A.T برای نرهای دوقلو 30 روزه:13 کیلوگرم
-میانگین نرخ چندقلوزایی:160 درصد

۳-گوسفند نژاد افشاری
می توان گفت پرورش گوسفند زنده چند قلوزا نژاد افشاری برای دامدارن خیلی به صرفه است. چون این نژاد دارای پشم و گوشت عالی و با کیفیت است. زادگاه اصلی این نژاد گوسفند زنجان می باشد ولی در به خاطر نژاد خوبی که برای پرواربندی دارد امروزه در استانهای همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس تهران، البرز و چندین استان دیگر شاهد گله های از این نژاد هستیم.

دلایلی که باعث شده در حال حاضر این نژاد از پرفروش ترین نژادهای گوسفند زنده چند قلوزا باشد عبارتند از:
-سرعت رشد بالای گوسفند
-بهترین گوشت
-قدرت دوقلوزایی گوسفند
-بهبود کیفی و کمی پشم گوسفند
-مقاومت بالا در برابر سرما
۴-گوسفند نژاد قشقایی

فصل زایش گوسفندان نژاد قشقایی بیشتر در زمستان و پاییز می باشد و درصد باروری این نژاد 96 درصد و زایش آنها 85 درصد است. درصد دوقلوزایی این گوسفندان دو تا سه قلو است.

۵-گوسفندان نژاد کردی
گوسفند زنده چند قلوزا نژاد کردی به دو دسته گوسفند کردی تیپ کوهستانی و گوسفند کردی تیپ دشتی تقسیم بندی می شود.
مشخصات آنها عبارتند از:
-میانگین وزن شیرگیری:20 کیلوگرم
-میانگین وزن تولد بره ها:4/6 کیلوگرم
-دوقلوزایی 10 درصد
-میانگین وزن پشم:2 کیلوگرم

۶-گوسفند نژاد مهربان
گوسفند زنده چند قلوزا نژاد مهربان دارای درصد زیادی در دوقلوزایی است که این درصد به سیزده می رسد. جالب است بدانید که در همدان در پرورش دام زنده دو میلیون و هفتاد و شش هزار و هفتصد و پنجاه و یک راس گوسفند پرورش می یابد که از این تعداد حدود چهل درصد آن از نژاد گوسفند مهربان است. پرورش این نژاد برای دامداران آنقدر به صرفه است که اقدام به تلفیق گوسفند رومانف و گوسفند مهربان کرده اند.

قیمت خرید گوسفند زنده چند قلوزا

 قیمت گوسفند زنده چند قلوزا بر اساس وزن و ژن

در واقع قیمت گوسفند زنده چند قلوزا بر مبنای وزن نیز تعیین می شود. هر اندازه که وزن آن بیشتر باشد قیمت بالاتر و هر اندازه وزن آن کمتر باشد هزینه پایین تر می باشد. البته لازم است که بدانید در کنار وزن قیمت بر مبنای ژن نیز تعیین و محاسبه می شود؛ یعنی اگر یک گوسفند درصد ژن چندقلوزایی آن بالا باشد قطعا از قیمت بالایی نیز برخوردار است و اگر دارای درصد ژن پایین باشد نرخ آن نیز کمتر می باشد.

بعضی از گوسفندان دارای درصد چندقلوزایی بالا و ژن عالی هستند که بیشتر خرید و فروش می شوند. این نژادها عبارتند از:
۱-قوچ شیری آواسی
۲-میش چندقلوزای نژاد هتروزیگوت
۳-میش شیری آواسی
۴-قوچ چندقلوزای نژاد هموزیگوت
۵-قوچ چندقلوزای نزاد هتروزیگوت
۶-میش چندقلوزای نژاد هموزیگوت

طرح توجیهی پرورش گوسفند زنده چند قلوزا
در چند سال اخیر از طرف سازمان دامپزشکی یک طرح توجیهی برای تولید و پرورش دام زنده و گوسفند زنده چند قلوزا در جهت درآمدزایی و سود بیشتر برای گله داران ارائه شده است. تا بر اساس آن با در نظر داشتن تمهیدات و اقدامات مختلف، امکان زایش چند بره در هر بار زایش برای گوسفندان فراهم شود. این سازمان همواره طرح های متفاوتی برای اصلاح ژن گوسفندان ایرانی در جهت بالا بردن میزان بازدهی شیر و گوشت و تولید بره در هر بار زایش برای گوسفندان ارائه داده است.

بهترین نژاد گوسفند زنده چند قلوزا برای پرواربندی
دامداران و گله دارانی که مشغول پرورش گوسفند هستند خود به چند دسته تقسیم می شوند. بعضی از آنها فقط بره را بعد از شیرگیری بزرگ می کنند و هنگامی که به وزن مناسب رسید آن را می فروشند در حالی که بالاترین سود پرواربندی گوسفند به افرادی تعلق می گیرد که گوسفندان آنها تولید مثل و زایش بیشتری داشته باشند. مسلما یک پرواربندی اگر دارای میش های آبستن زیادی باشد زایش و تولید مثل بره ها نیز بیشتر می شود که با پرورش دادن و فروش آنها دامداران سود خوبی را بدست می آورند. پس با این حساب خریدن گوسفند زنده چندقلوزا برای پرواربندی ها باعث زایش بیشتر و بدست آوردن سود کلان می شود.

جهت استعلام قیمت و دریافت مشاوره به سایت وان شیپ به نشانی https://onesheep.ir مراجعه نمایید.